tisdag 30 september 2014

Fäll och en kaka.

Jag har gjort något helt annorlunda till sy mötet idag, nämligen sytt en fäll till min katt.
Jag hitta detta Zebra mönstrade pälstyg och kom att tänka på att jag har en grå panter hemma.
Så därför blev det denna fällen.

Han måste ju ha en kudde oxå , kan vara gott att lägga huvudet på.

Resultatet ser ni här ..........

Nu till något helt annat, ni vet när man broderar och ska bara gå att hämta eller svara i telefon eller vad som....... har ni inte märkt att nålen lyckas all tid försvinna, detta har jag rådat bot på med denna
Needleminders och jag hitta denna HÄR , så himla bra, har inte sett något sådant i Svenska affärer.

Sedan måste jag ju visa att jag köpt gamla hanskhållare, jag tycker dom är så härliga och fina, och jag hitta dom HÄR.

Sist i dagens inlägg kommer det lite tidigt men vad katten......... det är ju tv och lite gott kan man unna sig, ska bli kul att smaka Ballerina pepparkaka, musten tror jag är god det brukar den vara.

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar (!!!!) katt. Precis en sådan hade jag när jag var halvstort barn. Så avundsjuk jag är nu. Gråa och röda katter har så härligt temperament.

    SvaraRadera
  2. Jamen det är ju Svinto-lainen, precis en sån katt är hos mig och "snattar" mat från morgon till kväll. Den är inte min utan grannens, fast han tror att han bor här.
    Otroligt fina saker du gör och hittar!!!
    Snörvliga hälsningar från Karin.

    SvaraRadera
  3. Åh, handskhållare av dem modellen visste jag inte att det fanns!
    De är ju perfekta när man har dekorativa handskar att hänga upp!

    SvaraRadera
  4. Nålhållaren var hur praktisk som helst.

    SvaraRadera
  5. Vilka fiffiga saker du hittat! Nålhållare och handskhållare. Och så julmusten som toppar det hela. Man kan inte börja nog tidigt med den.

    SvaraRadera