tisdag 2 juni 2015

Stickad T-shirt.....


Min variant på en stickad sommar T-shirt.

Jag har virkat avslut  för jag ville få lite sött intryck, Den är ju slätstickad så lite mera kan vara snyggt.

ärmen är ihop stickad så det blir en snygg kant.

Baksidan är en öppen historia så jag tycker man kan ha ett band om man vill eller låta den vara öppen, lite som man känner och när man använder den.

Även bak har jag virkat en kant med öglor, så när man inte använder band så blir kanten snygg ändå.
Mönstret är mitt ur mina ideér ,
Garnet är ettBamboo Jazz och är riktigt gott att sticka i.

Som ni alla vet vid det här laget så gillar jag ovanliga växter, här är en Ödlekalla.
Ni ser rätt den här knölen ligger rätt och slätt på ett fat utan vatten eller jord.
När knölen legat en i solen så kommer denna ovanliga blomma.

Men den är inte bara häftig att se, den doftar förskräckligt illa, min stod inne i en dag  sedan var jag tvungen att sätta ut den, synd för den är onekligen en häftig en.
Vill ni läsa mera om blomman så finns det HÄR

3 kommentarer:

  1. Vilken jättefin stickad top. Det var häftigt med ryggpartiet. Du är duktig på att hitta finurliga lösningar. Fräck blomma men elaka dofter tar vi ut direkt. Det räcker med gödseldoften som vi får stå ut med ibland.
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. snygg tröja o cool blomma :)
    kraMyz

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg kant!!!! JA hela toppen var snygg :D

    SvaraRadera