fredag 25 november 2016

Första Advent.......

Jösses vad det har gått tiden den senaste månader, ja så kan det varar, men jag ska börja med att visa en sjal som jag har stickat i ICE yarn och jag gillar detta garn .Det finns så många olika sorters garn och utförande på garnet.
Jag har gjort en mindre sjal som jag har en knapp att knäppa runt, är gott när kylan kommer.

Garnet hitta jag HÄR
Mönstret har jag bara börjat med 4 maskor och fortsatt i slätstickning och ökat i ena sidan med en maska på räta varvet.



Så måste man ju pyssla lite till julen, I år har jag gjort mig en Tomte av granris, så kul det var att fixa till. och stickigt men det var det värt.

Även en krans till dörren fick det bli, en enklare i år, man måste byta om och göra dom lite olika, tycker nog att den blev bra.



Så som jag skrev så har vi Advent till Söndagen och därför blir det jul här i min blogg, som ni ser har jag gjort det lite juligt.
Jag vill önska alla mina blogg läsare en trevlig Advent helg.

5 kommentarer:

  1. Vilken mjuk sjal! Skönt nu när kylan och blåsten biter till.
    Önskar dig en fin Första Advent!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevlig advent!!!!
    Tomtan

    SvaraRadera
  3. Oh what a nice scarf you made yourself - today we had the first snow and we all pulled out scarves and hats to keep warm!
    And I must compliment you on the lovely Santa you made! What a fab idea!

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har pyntat din blogg. Man får julkänsla direkt.
    Sjalen ser ljuvlig ut. Känner igen mönstret. Toppenbra. Och nu behövs den för det är svinkallt bitvis.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vilket fint pyssel och sjalen ser verkligen mysig ut!!!:)

    SvaraRadera