tisdag 4 oktober 2016

tillbaka i tiden.......

Ja då trivs jag, som ni alla vet.......
Jag skrev om ett ställe som Karl XI hade några av sina soldater stationerade , det var Skansen I Veddige, när jag visa så var det bara fundament som dom gjort och en skylt med Karl XI namn på.
Nu har denna tavlan kommit upp så man kan läsa om detta ställe och varför, tryck på bilden blir den större och lättare att läsa.

Har ni sett vad som kommit på fundamenten, KANONER och dom går att avfyra med små kulor,
det ser riktigt pampigt ut när man ser dom, det finns två.

Och står man bredvid dessa kanoner så ser man VISKAN flyta förbi så fint, och nu när det är olika färger på träden så är det ännu finare.
Denna tripp gjorde jag i Söndags efter en veckas förkylning och städande av källare, Så himla gott det är när man kan gå vart man vill i källaren utan att flytta på saker hit och dit. GOTT att ha det gjort.

4 kommentarer:

  1. Tänk om jag skulle göra detsamma med förrådet......

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig tripp. Kul att se sig om i närområdet. Koftan med 70talslook är urläcker. Jag älskar ju färger.
    trist med min blogglistan , men jag kan ju kommentera de som skrivit hos mig.
    Ha en fin helg ....ja snart.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig tripp. Kul att se sig om i närområdet. Koftan med 70talslook är urläcker. Jag älskar ju färger.
    trist med min blogglistan , men jag kan ju kommentera de som skrivit hos mig.
    Ha en fin helg ....ja snart.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Skönt att både förkylning och källarstädning är avklarade! Fast båda har ju en förmåga att återkomma...
    Kram

    SvaraRadera