fredag 7 oktober 2016

Dopklänning......

Jo jag har virkat min första dopklänning, jag har inte gjort detta innan så det var spännande och kul.

Det gick fort tyckte jag så det kan nog bli en och annan till.
Jag har ett naturvit underklänning och naturvita rosetter och banden är vita.

Här ser ni lite bättre hur det ser ut, även hyskor uppe vid axel så det är inte jobbigt att ta på, ärmen är det bara virkade ärmen.

Garnet är Kampes 8/4, 0ch 100 %bommul
Virknål 3mm
Jag tror att mönstret är från Järbo.

Om någon är intresserad så kan ni maila mig för jag tänkte sälja den.
ingvorandersson@yahoo.com

Önskar er en fin Höst helg.

4 kommentarer:

  1. Well for a first you did a tremendously fab job!

    SvaraRadera
  2. Men du, vilken fantastiskt fin klänning, blev ju bara hur söt som helst!! Hoppas att du får den såld!:)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin klänning! Känner tyvärr ingen som är i behov av en sådan. Lycka till med försäljningen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker dopklänning!
    Och annorlunda färg.
    Ha en mysig afton!
    Kram Sussie.

    SvaraRadera