lördag 28 januari 2017

Mina ideer om Trädgården........

Jösses kanske ni tänker, ska människan bo i en svamp, njej det var inte min tanke, utan jag skulle vilja göra ett litet hus att sätta i min trädgård som påminner om detta, skulle inte det vara riktigt sött.

Sedan kommer det till att skaffa mera av våra fyrbenta vänner, som jag bara är så glad i, man kan inte vara utan dessa eller....... men var skulle jag ha alla , i köket, nej det går inte , då skulle nog Odin säga till att det blev för trångt eller ........
Och i Svamphuset får dom inte plats. nåja det får nog vara med dessa vänner än så länge.

Men denna vännen skulle nog hjälpa mig i trädgården, jag tror att vi får hjälp av dom när man inte vet ordet av, för ibland är det så fint gjort, det kan vara jag själv som har varit och rensat ogräs eller planterat något, och så blir det så fint i den rabatten.men jag tror att det är våran Hustomte som hjälpt till.


Den här och många av hans vänner, det behövs för att få en riktigt fin trädgård och många fina grönsaker och blommor, så Kurt här, han är en riktigt viktig individ, jag gillar både han och hans vänner.


Och så har vi kommit till sen sommar när man kan börja skörda av det man sått och haft hjälp av alla dessa som hjälper en i naturen så det blir så bra grönsaker  och vackert av alla dessa blommor som är i sin prakt under sommaren, jag ni får ursäkta mig att det blev lite av vad jag vill ha och vad jag tycker om, det blev bara att jag skrev vad jag kände.
Hoppas ni läser detta.
Bilderna kommer från nätet,
Önskar er alla en god helg

3 kommentarer:

  1. Vilket mysigt inlägg med dina tankar. Vet du att det finns hus som är en svamp. När vi skulle boka hotell i juni ifjol råkade vi hamna på ett hotell som hade svamphus. Det låg någonstans i Västergötland. Tyvärr var det fullbokat då men vi var ganska sugna. Häftigt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilket kul inlägg, det är kul att drömma fritt ibland!:)

    SvaraRadera
  3. Well, I would love to live in a house in a meadow with a big garden full of flowers and a forest nearby, planting my fruits and veggies...

    SvaraRadera