fredag 12 augusti 2016

Stickad klänning........

Det har varit lite mera höst betonat väder med blåst och regnskurar, så man har hållit sig inne och önskar det ska hålla upp så man kan få klippt mattan, men inte då.
Så jag började kolla runt lite och hitta den här klänningen jag har stickat men hade inte sytt ihop,

Så jag har fått sy ihop den och provat, den passa oxå.......... vilken tur jag har (ler) man kan aldrig veta.
Jag har använt
Mandarin Medi  Länk
Noro Länk

Mönstret har jag gjort från ett foto, så det finns bara hos mig och den som gjorde klänningen först.

Idag blir det lite upprensning i trädgården, annars så funderar jag på att fortsätta på min Granmatta,
nej den är inte klar phu.
<<<

4 kommentarer:

  1. Härlig klänning!
    När jag var ung älskade jag stickat
    typ kjolar och polos, men efter att jag gick upp så mycket i vikt har det inte varit riktigt samma sak. :-)

    Och tack för alla fina kommentarer från dig.
    Även om jag inte varit inne hos dig på sistone,
    inte någon annan heller, så uppskattar jag dina
    besök jättemycket!

    Ska försöka komma igång med pysslandet ikväll.


    Hoppas att du har en riktigt härlig helg!
    Varm kram
    Sussie!

    SvaraRadera
  2. Jättefin, den ser ju ut att passa perfekt:)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin klänning. Perfekt till dig.För länge sedan stickade jag också klänningar. Undrar om de ligger nedstoppade någonstans ???
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Your dress looks amazing! You make so many beautiful things and I would love to see them in bigger pictures!

    SvaraRadera