torsdag 30 januari 2014

Hemlis ......

Ja nu har jag anmält mig till hemlis, det är så kul.
Här nedan kommer mina svar på frågorna......


1.Vilken sorts garn tycker du mest om?   Jag stickar med vilket garn som helst, många gånger så kan det bli lite roligare garn när det är lite mera akryl i.

2. Vilka är dina favoritfärger?  Jag kan säga att  jag tycker om alla färger utom Grönt.

3.Är det någon färg du absolut inte tycker om? ja grönt.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) jag använder både trä, metall plast men oftast raka, har inte så många rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? jag har stickat i många år, så jag står mellan avancerad och mittemellan

6. . Dricker du kaffe? Te? ja i massor av både och.

7.  Är du allergisk mot något? nej

8.  Vilken slags musik tycker du om? jag lyssnar på allt.

9.Favoritgodis? choklad i massor.

10.Håller du på med någon annan “skapande hobby”, förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)Jag håller på med allt möjligt, scrapping och virkning, och jag syr oxå, det är lite av mina pyssel.

11.Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv… Jag tror att tröjor är min favorit.

12.Prenumererar du på någon sticktidning? nej.

13.Har du något drömprojekt på önskelistan? ja att börja sticka en tröja från boken Tudor Roses.

14.  Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? ja det gör jag och mitt mått är 20 cm

15.Tycker du om att sticka pulsvärmare? ja dom kan bli så fina och romantiska.

16. Stickar du sockor? ja det gör jag. 

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) jag brukar sticka efter storlek 39 cm och dom passar perfekt.

18. När fyller du år? 21 Februari. 

19. Stickar du med pärlor? ja men det var länge sedan.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare.


Är ni intresserade så gå in HÄR.  

1 kommentar:

  1. Vadpännande !! Du får berätta sen vad det blir av det.
    Ha en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera