tisdag 16 oktober 2012

Stickat och skickat till symötet ...

Ja nu har jag blivit klar med alla dom små kläder som jag tänkt skicka denna gång.
Här kommer en tröja som jag hittat mönstret i en gammal bok "Stora Handboken om stickning och virkning "
tror jag den heter. Garnet är Järbos Fuga tweed så god den känns.
Dessa små byxor kanske ni känner igen, Mönstret kommer från Majas Manufaktur
Så även Garnet som heter Excelana, ett underbart gott garn att sticka i.
Tycket det kunde vara lite gulligt med en pumpa knapp.
Så har vi en gammaldags tröja ,mönstret är från 1916 talet Mönstret kommer  Här och jag hitta det på denna
Sida
Garnet är ett Rowan Milk cotton dk ett mycket härligt garn att sticka i.
Sist men inte minst så har vi två mössor, i mjukt gar.
Mönstret kommer Här
och garnet är ett Red Heart så mössorna är mycket mjuka.



4 kommentarer: