torsdag 25 april 2019

Vilken härlig dag.....................

Jag har förpassat mig till trädgården i dag, man får röja lite och snygga upp i rabatterna så man kan se dom ljuvliga blommor som har slagit ut eller är på väg.
Denna ovan är en Sockblomma och i år så blommar den för full kraft, dom är ju så fina dessa blommor, har funderat på att skaffa flera det finns många bland detta släckte.

Näst kommande är en Doft Olvon och dom har en underbar doft när dom slagit ut, den är på väg att slå ut så jag får vänta ett litet tag till.

Nästa blomma är en av många Sippor som jag har, jag samlar på Sippor kan man nog säga, har en hel drös olika, i år fick jag skaffat 3 till, men dom blommar nog till nästa år.
Denna ovan och den bild som kommer nedan är riktigt ovanliga Sippor men trevligt att ha.

Ser ni blomman helt grön, så himla fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar