torsdag 22 juni 2017

Midsommar.................


jag har sytt mig en sommar blus ,
av en väst som jag köpte på Erikshjälpen.
Jag hade lite spets tyg liggande och tyckte det skulle bli fint att använda.
Pärl kragen hitta jag HÄR

Här ser man kragen bättre och knapparna på västen.

Baksidan är det bara spets och det är ett litet band som är nere vid bältet, men det ska inte ynas när man har blusen på. Det är trevligt och vara lite kreativ ibland.

Ja då har vi Midsommar helgen framför oss, det är väl då som det är klarast på färgerna i naturen, och den är som vackrast.

Enligt gammal folktro kan man under midsommarnatten samla naturens urkraft med att plocka blommor och binda sig en krans. Denna torkar man och sparar till jul, då man lägger den i julbadet. Då ska man få mer kraft för att orka gå genom den mörkaste tiden tills det blir vår igen.


                                                     En midsommarvisa

Midsommarnatten plockar jag klöver och timotej
karibacka* och ängsull och blyga förgätmigej
blåklockor och violer och sen drömmer jag om dej
och då vet jag att du älskar blott mej.

* karibacka = röllika


Man kan hitta mycket trevligt att läsa på nätet.

Nu önskar jag er en Härlig Midsommar Helg

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig sommarblus, verkligen en kreativ skapelse!!! Hoppas att du får en fin midsommar!:)

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen duktig att designa egna klädesplagg. Så häftig blus !! Hoppas du haft en skön och trevlig midsommar.
    Kram Eva

    SvaraRadera