tisdag 3 februari 2015

20-tals klänning .......

Ja ni hörde rätt eller rättare ni läste rätt, jag gillar mode och gamla kläder tycker jag är så fascinerande, dom är helt annorlunda än våra dagars kläder, så ........


Jag har satt på ett band av blå paljetter  och dom är färdiga i bandet och är elastiska så det var riktigt käckt tycker jag, blomman som ni ser har jag gjort av samma tyg som överdelen.


Runt hals och nacke sydde jag på ett band med svarta pärlor som jag hade lagande, man kan inte få för mycket band och grejer.........


Här ser ni ryggen oxå, som jag skrev så är det samma pärl band.



Här kommer kjolen som jag tog ett tunnare tyg eller taft, jag tyckte det skulle vara snyggt och dom blå färgerna stämde så väl..
Överdelens tyg är som rosor i tyget , riktigt fint tyg.


Så hade dom ju något om håret oxå, så .........


Här ser ni min 20-tals dekoration för håret..
Nu tänker ni........ hon har glömt Handskarna,   men nej det har jag inte dom kommer i ett senare inlägg.

Det blev lite många foton men ,Jag hoppas att ni står ut med det.


2 kommentarer: