torsdag 16 oktober 2014

Lite läsning till helgen........



I juni 1657 utbryter regelrätt krig mellan Danmark och Sverige. Frans Barkhe, länsman på Helsingborgs slottslän, befinner sig plötsligt mitt i stridens hetta. Nya hustrun Maria Perle af Küstrin är gravid. Barkhe har våldtagit henne - han måste få en son.

Barkhes dotter Magde flyr från tvångsäktenskap med en avskyvärd greve. Hon går istället, tillsammans med .


Min Kommentar: Jag bara älskar denna bok, den har allt intriger och spioneri och kärlek och svek,
Vad ,mer kan man önska av en historisk Roman.

2 kommentarer:

  1. Den låter verkligen spännande. Och jag väntar på Laila Brendens tre sista böcker i serien Fjällrosor. Kan du tänka dig det var runt 20 pers i kö på alla tre. Tala om att vara populär. Hoppas att det snart är min tur.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Låter som en spännande bok, i helgen skall jag stå och sälja på Loppis så det hinns nog inte med att läsa så mycket!
    Fin Helg till dej
    Kram Kathrine

    SvaraRadera