torsdag 27 mars 2014

Limmared

Ja innan jag fortsätter på detta med Limmared så vill jag Tacka min blogg vän Evas Pyssel för den fina vinsten, jamen nu har jag glömt att fota den, ja är bra rörig emellanåt  eller snarare jämnt.Tusen tack min vän.

I helgen som gick var jag i Limmare och där hade det funnits finns en glashytta, jo det kan man inte tro men så är det.


Idag så är det mest för uppvisning och där fanns mycket som är gjort på den gamla tiden som Glashyttan var i gång. Här kommer det lite foton av dom fina glas sakerna.










Här har vi en av nutidens glas blåsare som dom visade när vi var där.

Dom var några stycken som höll på med olika saker att blåsa, vi stanna inte så länge så att vi fick se det klart.
Glashyttan lever nu av sina Glasflaskor som dom gör till Absolut Vodka, så nästa gång ni ser en sådan flaska kan ni tänka att det har jag läst på en blogg, kul va........

Och sist kommer min senaste inköp av Klänning, snygg va..............

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt besök. det är roligt att se när de blåser glas. I Orrefors kan man fortfarande se det trots att glasbruket är stängt. De har glasskola där.
    Ha en trevlig vårhelg. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tycker klänningen ser lite stel ut :D Härligt besök!

    SvaraRadera